Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Διατροφή και παιδιά

Πολλοί γονείς συχνά αναρωτιούνται και δικαιολογημένα προβληματίζονται γιατί τα παιδιά δεν τρώνε όλες τις τροφές, αλλά αντίθετα κάνουν επιλογές στη διατροφή τους.
Σε μεγάλη κλίμακα παρατηρείται τα παιδιά να καταλήγουν να προτιμούν ως βασική τους διατροφή τα ζυμαρικά, τις τηγανιτές πατάτες, τα σφολιατοειδή, τα σνακς και άλλες παρόμοιες τροφές. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ασυνείδητα απορρίπτουν πολύτιμες τροφές, όπως όσπρια, λαχανικά, ψάρια κ.α.


Ένα "παράδειγμα" της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών στις μέρες μας, δόθηκε και από την εκπομπή "Υγεία για όλους" της ΝΕΤ. Συγκεκριμένα:

"Εδώ και δέκα χρόνια γίνεται σε δυο μικρές πόλεις της βόρειας Γαλλίας ένα πολύ ενδιαφέρον διατροφικό πείραμα. Τα παιδιά εκπαιδεύονται στο σχολείο πώς να τρώνε σωστά και ακολουθούν προγραμματισμένη φυσική άσκηση από το νηπιαγωγείο. Τι δείχνει μέχρι σήμερα το πείραμα αυτό;
Όπως αποκαλύπτει η κα Α.ΖΑΝΖΙ από το ΓΑΛΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ….
«Έδειξε ότι οι διατροφικές συνήθειες άλλαξαν δραματικά. Αντιμετωπίζουν πλέον διαφορετικά την τροφή, έχουν πιο προγραμματισμένα γεύματα, τέσσερα σταθερά γεύματα κάθε μέρα. Η στάση τους αυτή είχε θετική επίδραση σε όλη την οικογένεια. Σ αυτές τις δυο πόλεις , η παχυσαρκία , δεν αυξήθηκε τα τελευταία 10 χρόνια, την ίδια ώρα που τα ποσοστά παχυσαρκίας διπλασιάστηκαν σε άλλες πόλεις της Γαλλίας»
Η ευαίσθητη ηλικία για να μάθει ένα παιδί πως να τρέφεται είναι από τα 3 πρώτα χρόνια της ζωής του μέχρι τα 12, λένε οι ειδικοί. Πρέπει να κατανοήσει ότι δεν είναι απόλαυση μόνο το φαγητό, αλλά και η άσκηση.
Επίσης να ανακαλύψει τις γεύσεις. Αυτό δε βοήθα μόνο τα παιδιά , αλλά και τους ενήλικες να διατηρήσουν το βάρος τους, λέει η κα Α.ΓΙΟΥΝΓΚ και συμπληρώνει…
«Αν πας και διαλέξεις το φαγητό σου, το παρασκευάσεις μόνος σου και βάλεις ποικιλία στο πιάτο σου, θα ευχαριστηθείς επί της ουσίας το γεύμα σου και τελικά θα έχεις φάει λιγότερο.»
«Αν κάθεσαι στο τραπέζι για να καταναλώνεις τρία πλήρη γεύματα την ημέρα θα κόψεις με μεγαλύτερη ευκολία το τσιμπολόγημα, κάτι που θα βοηθήσει και στον έλεγχο του βάρους.» προσθέτει ο κ.ΒΕΝΓΚΕΛ.
Έχει παρατηρηθεί ότι ένα παιδί μιμείται από πολύ νωρίς τις διατροφικές συνήθειες των γονιών του. Σήμερα το πρόβλημα είναι ότι οι γονείς του δεν μπορούν να το διδάξουν πώς να τρώει , καθώς τρώει συνήθως μόνο του επισημαίνουν οι ειδικοί.
«Οι περισσότερες μητέρες σήμερα εργάζονται. Έτσι τα παιδιά όλο και πιο συχνά τρώνε μόνα τους μπροστά στην τηλεόραση η στον υπολογιστή. Αυτός είναι ακόμη ένας λόγος για να τα μάθουμε να τρώνε τουλάχιστον με ισορροπημένο τρόπο.», λέει η κα ΖΑΝΖΙ.
Η παιδική παχυσαρκία αυξάνει ανησυχητικά τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη , όπου εκτιμάται ότι σε 15 χρόνια , 1 στα τέσσερα παιδιά δεν θα είναι απλώς υπέρβαρο, αλλά παχύσαρκο."
Κι όμως μπορούμε να βοηθήσουμε στο να αλλάξουν τα παιδιά διατροφικές συνήθειες προς το καλύτερο, σε τροφές δηλαδή που θα είναι πλούσιες σε βιταμίνες, ασβέστιο, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και γενικά σε πολύτιμα σπιτικά γεύματα!




"Τα παιδιά είναι πιο πιθανό να δοκιμάσουν νέα φαγητά και να τους αρέσουν περισσότερα φαγητά. Όταν τα παιδιά αναπτύσσουν προτιμήσεις για πολλά είδη φαγητών είναι πιο εύκολο να σχεδιάσετε τα οικογενειακά γεύματα. Μαγειρέψτε μαζί τους, φάτε μαζί τους, συζητήστε μαζί τους και κάντε την ώρα του φαγητού οικογενειακή στιγμή!
  • Δώστε το παράδειγμα: Καταναλώστε φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες με τα γεύματα ή τα σνακς σας. Αφήστε τα παιδιά σας να δουν ότι σας αρέσει να μασάτε ωμά λαχανικά.
  • Πηγαίνετε να ψωνίσετε φαγητό μαζί τους: Η αγορά ειδών διατροφής μπορεί να διδάξει το παιδί σας πολλά πράγματα σχετικά με το φαγητό και τη διατροφή. Συζητήστε από πού προέρχονται τα φρούτα, τα λαχανικά, οι φυτικές ίνες, το γάλα και το κρέας. Αφήστε τα παιδιά σας να κάνουν υγιεινές επιλογές.
  • Γίνετε δημιουργικοί στην κουζίνα: Τεμαχίστε το φαγητό σε αστεία και εύκολα σχήματα με τους κόπτες μπισκότων. Ονομάστε ένα φαγητό που το παιδί σας βοήθησε να ετοιμαστεί. Σερβιρίστε την 'Σαλάτα της Μαρίας' ή τις 'Γεμιστές πατάτες του Κωστάκη' για βραδινό. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να εφεύρει νέα σνακς.
  • Προσφέρετε το ίδιο φαγητό σε όλους: Σταματήστε να μαγειρεύετε ξεχωριστά πιάτα για να ικανοποιήσετε τα παιδιά σας. Είναι πιο εύκολο να σχεδιάζετε τα οικογενειακά γεύματα όταν όλοι τρώνε τα ίδια φαγητά.
  • Ανταμείψτε με την προσοχή σας, όχι με φαγητό: Δείξτε την αγάπη σας με αγκαλιές και φιλιά. Ανακουφίστε με αγκαλιές και συζήτηση. Προτιμήστε να μην προσφέρετε γλυκά ως ανταμοιβή. Αυτό κάνει τα παιδιά να πιστεύουν ότι τα γλυκά ή τα επιδόρπια είναι καλύτερα από άλλα φαγητά. Όταν το φαγητό δεν έχει καταναλωθεί, τα παιδιά δεν χρειάζονται κάτι 'έξτρα'- όπως γλυκά ή μπισκότα- ως αντικατάστατα.
  • Επικεντρωθείτε ο ένας στον άλλο στο τραπέζι: Συζητήστε για αστεία και χαρούμενα θέματα κατά τη διάρκεια του φαγητού. Κλείστε την τηλεόραση. Απαντήστε στο κινητό σας τηλέφωνο αργότερα. Προσπαθήστε να μετατρέψετε τα γεύματα σε μια διαδικασία χωρίς άγχος.
  • Ακούστε το παιδί σας: Όταν το παιδί σας λέει ότι πεινάει, μπορείτε να του προσφέρετε ένα μικρό και υγιεινό σνακ- ακόμα και όταν δεν είναι ο προγραμματισμένος χρόνος του να φάει. Προσφέρετε επιλογές. Ρωτήστε το 'Τι προτιμάς για βραδινό: μπρόκολο ή κουνουπίδι' αντί για 'Θέλεις μπρόκολο για βραδινό';
  • Περιορίστε τον χρόνο παρακολούθησης τηλεόρασης: Μην επιτρέπετε πάνω από 2 ώρες παρακολούθησης τηλεόρασης την ημέρα, όπως συστήνεται από την Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιάτρων. Σηκωθείτε και κινηθείτε κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων. Ξεκινήστε μια φυσική δραστηριότητα.
  • Ενθαρρύνετε τη φυσική δραστηριότητα: Κάντε τη φυσική δραστηριότητα μια χαρούμενη διαδικασία για όλη την οικογένεια. Συμπεριλάβετε τα παιδιά σας στον σχεδιασμό. Περπατήστε, τρέξτε και παίξτε με το παιδί σας- αντί να κάθεστε στο περιθώριο. Δώστε το παράδειγμα με το να είστε φυσικά ενεργοί και να χρησιμοποιείτε εργαλεία ασφάλειας, όπως είναι τα κράνη των ποδηλάτων.
  • Να είστε ένα καλό υγιεινό πρότυπο: Δοκιμάστε νέα φαγητά οι ίδιοι. Περιγράψτε τη γεύση, υφή και μυρωδιά. Προσφέρετε ένα νέο φαγητό κάθε φορά. Σερβίρετε κάποιο φαγητό που αρέσει στο παιδί σας μαζί με το νέο. Προσφέρετε τα νέα φαγητά στην αρχή του γεύματος, όταν το παιδί σας είναι πολύ πεινασμένο. Αποφύγετε να κάνετε διάλεξη ή να αναγκάσετε το παιδί σας να φάει."
Πηγή: www.nutrimed.gr, της Βάσιας Μανίκα, Κλινικού διατροφολόγου-διαιτολόγου

Και 9 χρήσιμες συμβουλές για μεγάλους και μικρούς...

1. ΠΗΡΑ 1-2 ΚΙΛΑ; ΑΜΕΣΩΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΩ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ
ΦΑΓΗΤΟΥ ΚΑΙ…ΣΗΚΩΝΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΝΑΠΕ
2. ΠΕΡΠΑΤΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 30 ΛΕΠΤΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ
Ή…ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ 3 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
3. ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ.
ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΓΕΥΜΑΤΑ ΜΕΣΗΜΕΡΙ-ΒΡΑΔΥ
4. ΤΡΩΩ ΑΠ ΟΛΑ. ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ 40 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ.
ΑΝ ΦΑΩ ΛΙΠΑΡΑ ΣΗΜΕΡΑ, ΑΥΡΙΟ ΑΠΛΩΣ ΞΕΧΝΩ ΤΑ ΛΙΠΗ
5. ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 30% ΛΙΠΑΡΑ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ …
ΜΟΝΟ ΤΟ 10% ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΕΣΜΕΝΑ
6. ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ 2 ΜΕΤΡΙΕΣ Η ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΑΛΑΤΑ ΚΑΙ …
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑ ΦΡΟΥΤΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΧΥΜΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ
7. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΙΣ ΓΕΥΣΕΙΣ
ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ … ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΣΩΣΤΑ
8. ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 1,5 ΛΙΤΡΑ ΥΓΡΩΝ-ΝΕΡΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.. .
ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 8 ΠΟΤΗΡΙΑ
9. ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΗΝ ΑΛΑΤΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΑΧΑΡΙΕΡΑ, ΚΑΘΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΤΟΙΜΕΣ
ΤΡΟΦΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΖΑΧΑΡΗ
ΣΗΜ.: Η έρευνα της διατροφής προβλήθηκε στην εκπομπή στις 23/10/04
Πηγή: Εκπομπή "Υγεία για όλους", ΝΕΤ

Σάββατο, 15 Μαΐου 2010

" Όψεις" του Eyjafjallajökull

Ένα καταπληκτικό video του φωτογράφου Sean Stiegemeier, φτιαγμένο με πλάνα από φωτογραφίες. Παρουσιάζει με εξαίρετο τρόπο τη δράση του "ηφαιστείου με το δύσκολο όνομα"!
Απλά θαυμάσιο!!!  Κάντε κλικ  ; )

http://vimeo.com/11673745

Δευτέρα, 10 Μαΐου 2010

Το ηφαίστειο με το δύσκολο όνομα...

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε πραγματικά μαγικές εικόνες από το ηφαίστειο Αγιαφιγιαπλαγιουρκούλ
στη νότια Ισλανδία, η στάχτη του οποίου κάλυψε για πολλές μέρες τον ουρανό ολόκληρης της Ευρώπης!
 Η έντονη δραστηριότητα του Αγιαφιγιαπλαγιουρκούλ προβλημάτισε έντονα τις αρχές της χώρας, αφού το λιώσιμο μέρους του γειτονικού παγετώνα, τροφοδότησε με νερό παρακείμενο ποτάμι, με αποτέλεσμα η στάθμη του να ανέβει κατά τουλάχιστον 84 εκατοστά. Οι τρεις μεγάλες τρύπες ,που είχαν αρχικά σχηματιστεί στον παγετώνα, αργότερα μέσα στη μέρα είχαν μετατραπεί σε ένα τεράστιο χάσμα μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων. (ethnos.gr)

Ας γνωρίσουμε, λοιπόν, το ηφαίστειο με το δύσκολο όνομα -> (Κάντε κλικ στο όνομα)

Eyjafjallajokull

 
Copyright 2009 Μολυβάκι. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree